P6 pėsčiųjų maršrutas „Palūšė – Ginučiai“

Parsisiųsti
Keliavimo būdas: Maršruto atstumas: 16 km Maršruto trukmė: 5 val.

Sudėtingas vienos dienos pėsčiųjų maršrutas, prasidedantis Palūšėje ir pasibaigiantis Ginučiuose. Didžiąją maršruto dalį sudaro miško keliukai, takeliai ir žvyrkelis.

Maršruto pradžia prie Aukštaitijos nacionalinio parko lankytojų centro. Nuo stovėjimo aikštelės eikite į dešinę, Ignalinos link. Už 400 m kairėje kelio pusėje pasieksite Palūšės paplūdimį. Keliaukite link miško. Perėję tiltelį laikykitės kairės ir žingsniuokite takeliu palei Lūšių ežerą iki Meironų kaimo. Pakeliui galite apžiūrėti medinius stogastulpius. Priėję asfaltuotą kelią toliau juo eikite per Meironų kaimą. Kaimo gale asfaltuotas kelias baigiasi ir prasideda žvyrkelis. Už 200 m nuo asfaltuoto kelio pabaigos į kairę atsišakoja keliukas į Meironų stovyklavietę. Keliaujant tiesiai maždaug už 1,2 km kairėje kelio pusėje bus atokvėpio vieta prie Asalnų ežero. Dar už 500 m nuo atokvėpio vietos išvysite nuorodą link Asalnų pušies. Nuo šio ženklo tiesiai paėję dar 1 km atsidursite ties sankryža, joje sukite kairėn. Iki Puziniškio lieka apie 1,3 km. Iš miško išeisite į laukymę, kurioje įsikūręs Puziniškio kaimas. Pačioje gatvės pabaigoje ant skardžio auga ąžuolas. Nuo ąžuolo grįžkite į kaimo pradžioje esančią sankryžą ir sukite kairėn į šiaurę vedančiu keliu. Už 200 m jis šakojasi, laikykitės kairės pusės. Kelias veda palauke, o už 400 m staiga suka dešinėn į mišką. Maždaug už 1 km prieisite Puziniškio piliakalnį, jis dešinėje kelio pusėje. Šalia yra atokvėpio aikštelė. Nuo jos jau matyti tiltelis. Perėję jį laikykitės kairės, už 1 km pasieksite Salų kaimą. Jame priėję trišalę sankryžą laikykitės dešinės, Salų II kaimo krypties. Eikite Salų II kaimo link niešsukdami iš pagrindinio žvyrkelio. Kaimą pasieksite maždaug už 1 km. Salų II kaimo pradžioje praėję dešinėje stovintį kluoną sukite į dešinę. Lauko keliuku žingsniuokite iki miško ir per jį iki T formos sankryžos. Joje sukite kairėn. Eikite Linkmeno ežero pakarante iki Alksnaičio ir Linkmeno ežerus jungiančios protakos. Per protaką nutiestas tiltelis pėstiesiems ir dviratininkams. Nuo protakos iki Ladakalnio viršūnės vingiuoja pėsčiųjų ir dviratininkų takas. Pasiekę pirmą takų išsišakojjimą sukite kairėn, priėję antrą – dešinėn taku į kalną. Pakilimas statokas. Nuo Ladakalnio iki Ginučių piliakalnio veda toks pat žvyro takelis. Jis prasideda kairiau medinės apžvalgos platformos ir vingiuoja pamiške iki pat kelio Kimbariškė – Ginučiai. Perėję asfaltuotą kelią toliau eikite takeliu link Ginučių piliakalnio. Nuo piliakalnio nulipkite mediniais laipteliais į Ginučių, Papiliakalnės piliakalnio stovėjimo aikštelę. Priėję asfaltuotą kelią laikykitės kairės pusės. Keliu žingsniuokite iki Ginučių kaimo. Atėję prie kaimo atsiremsite į T formos sankryžą. Sukite į dešinę ir keliaukite pagrindine kaimo gatve. Vandens malūną prieisite maždaug už 600 m. Jei norite pasiekti „Almajo“ stovyklavietę, nuo malūno eikite atgal 200 m. Pirmoje trišalėje sankryžoje sukite į dešinę. Nuo asfalto kelio pereisite ant žvyrkelio. Ties paskutiniais gyvenamaisiais namais vėl pasieksite sankryžą, joje laikykitės kairės pusės. Eidami Almajo ežero pakrante prieisite stovyklavietę. Čia galite atsipūsti po kelionės arba apsistoti nakvynės.

Maršruto pradžia. Lankytojų centro ekspozicija Palūšėje
DĖMESIO! Lankytojų centras šiuo metu yra uždarytas remontui. Atnaujinto lankytojų centro atidarymas planuojamas 2024 m.   Pagrindinė ekspozicijos tema – „Ežerų žmonės“. Joje galima sužinoti tiek apie senuosius, tiek apie dabartinius žvejybos būdus, apie sielių ir karvių plukdymą. Aukštaitijos nacionalinio parko lankytojų centro ekspozicija orientuota į įvairaus amžiaus lankytojus. Čia apsilankius bus lengviau pasirinkti maršrutą tolimesnei pažinčiai su parku. O kol tėveliai planuos maršrutą, jų vaikai galės pasitreniruoti „gaudydami“ žuvį arba...
Trukmė: < 1 min.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 1 km
Medinių skulptūrų ansamblis
 Lūšių ežero pakrantėje, prie Meironų kaimo, stovi 14 medinių skulptūrų. 1977 metais kūrybinės stovyklos metu tautodailininkai jose įamžino gamtos grožį bei Ignalinos krašto legendas. Ignaliniečio P.Petronio skulptūra „Laumių pasaka“ byloja, kad pavojinga vyrams maudytis ežere po 12 valandos nakties, nes išplaukusios laumės pačius drąsiausius kankina keistu būdu – užkutena. Net keletas skulptūrų vaizduoja velnius. Senieji žmonės sako, kad vienas iš jų dar ir dabar gyvena netoliese esančiame Taramos ežerėlyje.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 4.3 km
Asalnų pušis
 Asalnų pusiasalyje auganti didinga pušis pasitinka keleivius savo plačiu kamienu ir gražiomis vingiuotomis šakomis. Paprastoji pušis (Pinus silvestris). Kamieno apimtis – 3,7 m, aukštis – 20 m, amžius – apie 320 m. Žmonės pasakodavo, kad prie šios pušies „prisduodavo“ (vaidendavosi) toje vietoje nusiskandinusi moteris.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 3.9 km
Puziniškio piliakalnis
 Piliakalnis įrengtas Linkmenų miške, šalia protakos tarp Linkmeno ir Asalnykščio ežerų. Piliakalnis – tai aukštumos iškyšulys, susisiekiantis su gretimomis aukštumomis, juosiamas griovio ir pylimo. Naudotas  I tūkstantmetyje po Kristaus.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 2.3 km
Etnografiniai kaimai: Salos II
 Salomis vadinami du kaimai. Abu jie yra savotiškame pusiasalyje tarp Asalnykščio, Linkmeno, Alksno ir Alksnaičio ežerų. Vienintelis kelias į pusiasalį veda iš Antalksnės. Pagal rašytinius šaltinius, Salų II užusienyje gyveno gausi Kudabų šeima. Ir dabar čia gyvena žmonių šia pavarde. Kaimelis išsiskiria savo unikalia architektūra ir išplanavimu, todėl čia įsteigtas Salų kultūrinis rezervatas. Iš 19 a. išliko tik pirkia ir svirnas, kiti trobesiai statyti jau 20 a. pradžioje. Pėsčiomis į Salas II galima patekti ir nuo Ladakalnio, liepteliu perėjus ežerus...
Trukmė: 10 min.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 1.7 km
Ladakalnis
 Legendomis apipintas Ladakalnis – tai žinomiausia apžvalgos vieta Aukštaitijos nacionaliniame parke. Kalnas virš jūros lygio iškilęs 176 metrus ir yra Šiliniškių gūbrio kalvų grandinės dalis. Nuo Ladakalnio atsiveria nuostabi panorama: matosi net 6 ežerai. Manoma, kad ant šio kalno buvo aukojamos aukos baltų deivei Ladai – didžiajai Motinai, viso pasaulio gimdytojai. Ladakalnis paskelbtas geomorfologiniu gamtos paminklu.
Trukmė: 25 min.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 930 m
Ginučių ir Papiliakalnės piliakalniai
 IX–XII a. archeologijos paminklas, įrengtas ir naudotas gynybai jau I mūsų eros tūkstantmetyje. Piliakalnių kompleksas įrengtas aukšto, masyvaus, pailgo Šiliniškių gūbrio vidurinėje dalyje. Čia  XIII–XV a. stovėjusi garsioji Linkmenų pilis, H.Vartbergės aprašyta dar 1373 m. Spėjama, kad XIII a. pilį valdė Mindaugo seserėnas Lengvenis. Ant piliakalnio stovi paminklinis akmuo, bylojantis, kad prieš karą čia lankėsi prezidentas Antanas Smetona.
Trukmė: 30 min.
Trukmė: < 10 min. Atstumas: 1.7 km
Ginučių vandens malūnas
Ginučių vandens malūnas saugomas valstybės kaip XIX a. technikos paminklas. Šiaurinėje pastato dalyje įrengta muziejinė malūno ekspozicija, o pietinėje dalyje – dviviečiai svečių kambariai su patogumais. Juose gali apsistoti iki 8 asmenų. Dviviečio kambario kaina parai – 50 €. Jaukioje virtuvėje patiems galima pasigaminti maistą arba pietauti vasarą Ginučių kaime veikiančiose kavinėse. Malūne įrengta sauna, kur pasikaitinus atvėsti galima Srovės upėje ar po kriokliu. Už paslaugas galima atsiskaityti grynaisiais pinigais vietoje arba mokėjimo kortele lankytojų centre Palūšėje...