P4 pėsčiųjų maršrutas „Salos“

Parsisiųsti
Keliavimo būdas: Maršruto atstumas: 11 km Maršruto trukmė: 3.5 val.
Asfaltas: 1% Žvyrkelis: 1% Miško kelias: 1%

5 val. trukmės 14 km. žiedinis pėsčiųjų maršrutas, prasidedantis Ginučiuose.

Maršrutas kupinas netikėtų atradimų - pabučiuokit Ginučių vandens malūno velnioko barzdą, kad pakeliui nenusitemptų į papelkėjusį Asėko ežerioką ir pirmyn į kelią!  Suraskite medžių tankumyne pasislėpusį paslaptingą Puziniškio piliakalnį. Atnaujintu Salų tiltu persikelkite į senove alsuojantį, išlakių ąžuolų saugomą etnografinį Salų kaimą. Užkopkite į didingąjį Ladakalnį ir suskaičiuokite mėlynuosius ežerus. Ant Ginučių piliakalnio vaizduotėje pastatykite medinę Linkmenų pilį, o ant Papiliakalnės piliakalnio paieškokite buvusio šulinio, gal jums pasiseks ir jame gyvenanti karalaitė pasidalins su jumis aukso lobiu. Ir pabaigai, kad galva nuo įspūdžių apsisuktų, dar užlipkite į Šiliniškių apžvalgos bokštą, kur akys pailsės klajodamos Šiliniškių kalvagūbrio keterom, Ūkojo ir Pakaso ežerų įlankomis.

Maršruto pradžia prie Ginučių vandens malūno. Nuo stovėjimo aikštelės sukite į kairę ir eikite pagrindiniu keliu pietų kryptimi apie 450 m. Antrame keliuke nuo autobusų stotelės sukite į kairę. Keliukas iš karto išsišakoja į du mažesnius. Laikykitės dešinės. Šiuo keliuku žingsniuokite 2,2 km. Dešinėje keliuko pusėje praėję pelkėtą Asėko ežero įlanką už 500 m pasieksite keturšalę sankryžą. Joje laikykitės dešinės. Miško keliu eikite 700 m ir pasukite į dešinėn smailiu kampu atsišakojantį keliuką. Keliaukite juo pietvakarių kryptimi apie 500 m ir vėl išeisite į pagrindinį keliuką. Laikykitės dešinės. Keliukas lanku iš dešinės aplenkia Puziniškio piliakalnį. Už 100 m praeisite sodybą dešinėje, o dar už 150 m pasieksite tiltą ir Puziniškio piliakalnio atokvėpio vietą. Perėję tiltą laikykitės kairės, eikite paežere pietryčių kryptimi. Už 400 m kelias daro staigų vingį ir kyla į kalną. Dar už 400 m pasieksite Salų kaimą. Jame prieisite trišalę sankryžą, laikykitės dešinės, žingsniuokite Salų II kaimo link. Jį prieisite maždaug už 1 km. Salų II kaimo pradžioje, praėję dešinėje stovintį kluoną, sukite į dešinę.  Lauko keliuku eikite iki miško ir per jį iki T formos sankryžos. Joje sukite į kairę. Keliaukite Linkmeno ežero pakrante iki Alksnaičio ir Linkmeno ežerus jungiančios protakos. Per protaką nutiestas tiltelis pėstiesiems ir dviratininkams. Nuo protakos iki Ladakalnio viršūnės įrengtas pėsčiųjų ir dviratininkų takas. Priėjus pirmą takų išsišakojimą sukti kairėn, antrą - dešinėn taku į kalną. Pakilimas statokas. Nuo Ladakalnio iki Ginučių piliakalnio veda toks pat žvyro takelis. Jis prasideda kairiau medinės apžvalgos aikštelės platformos ir vingiuoja iki pat kelio Kimbariškė - Ginučiai. Perėję asfaltuotą kelią toliau keliaukite žvyro takeliu iki Ginučių piliakalnio. Nusileidę laiptais sukite kairės ir eikite palei kalno šlaitą per automobilių stovėjimo aikštelę. Jos gale prasideda nežymus lauko keliukas. Žingsniuokite juo apie 300 m, kol prieisite kitą keliuką. Sukite dešinėn ir keliaukite dar apie 0,5 km, kol pasieksite asfaltuotą kelią. Sukite į kairę ir už 200 m prieisite Ginučių kaimą. Sankryžoje sukite dešinėn ir per kaimą eikite pagrindine gatve iki malūno, nuo kurio pradėjote žygį.

Naujas segmentas
Maršruto pradžia. Nauja atkarpa
Trukmė: 45 min. Atstumas: 3.7 km
Puziniškio piliakalnis
 Piliakalnis įrengtas Linkmenų miške, šalia protakos tarp Linkmeno ir Asalnykščio ežerų. Piliakalnis – tai aukštumos iškyšulys, susisiekiantis su gretimomis aukštumomis, juosiamas griovio ir pylimo. Naudotas  I tūkstantmetyje po Kristaus.
Trukmė: 1 val.
Peržiūrėti
Trukmė: 1.5 val. Atstumas: 7 km
Ginučių vandens malūnas
Ginučių vandens malūnas saugomas valstybės kaip XIX a. technikos paminklas. Šiaurinėje pastato dalyje įrengta muziejinė malūno ekspozicija, o pietinėje dalyje – dviviečiai svečių kambariai su patogumais. Juose gali apsistoti iki 8 asmenų. Dviviečio kambario kaina parai – 50 €. Jaukioje virtuvėje patiems galima pasigaminti maistą arba pietauti vasarą Ginučių kaime veikiančiose kavinėse. Malūne įrengta sauna, kur pasikaitinus atvėsti galima Srovės upėje ar po kriokliu. Už paslaugas galima atsiskaityti grynaisiais pinigais vietoje arba mokėjimo kortele lankytojų centre Palūšėje...